fredag den 10. august 2012

Kan du strikke/hækle for mig?

Nu prøver jeg lige. Har tidligere set hos Line, at hun har byttet stof / syede kreationer for alverdens lækkerier, som hun ikke selv mestrer at lave.
Jeg er desværre selv ikke så god med hæklenålen eller strikkepindene og slet ikke til at følge en laaaang opskrift. Mon der sidder en eller flere derude, som vil hjælpe mig? Vi kan enten bytte stof eller jeg kan tilbyde slanger, puder, tæpper, flagranker eller lignende. Måske også lidt penge?

Jeg drømmer om et par af disse veste i str 1-1½ år og 4 år. Opskriften findes her.

Denne vest er jeg også vild med. Den må lille Filuca eje. Dog skal den ikke have "folderne" på maven. Den skal også være str 1-1½ år. Opskriften findes her.


Og så denne fantastiske dukke. Eller noget der ligner den. Jeg har længe haft den gemt på Pinterest. Det er Jeanette der har kreeret den. Jeg er vild med øjenene, kuglehatten og den fine kant på kjolen, ellers der frit spil.
Kunne også godt tænke mig en drengeudgave med overskæg og butterfly.


Krydser fingre og håber der sidder et par friske damer derude.

28 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Jeg er god med en hæklenål. Sådan en fin dukke kunne jeg godt fremstille
    Kh ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubbi Ditte, lyder sørme godt! Kan du ikke sende mig en mail, hvad du kunne tænke dig for den:-) julie_lykke@hotmail.com

      Slet
  2. Ih Julie, igår på en 'veste-googling', stødte jeg på den øverste fine vest, men ikke en opskrift, den er super fin og den vil jeg kaste mig over. Hvis jeg pludselig har fået lavet ekstra, skal jeg nok sige til, men vil ikke love noget på forhånd, den grusomme hverdag efter ferie, barsel og ferie starter nemlig på mandag.
    Kh C

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du da lige have lavet sådan en til lille Marie, som nok ikke er så lille mere, gætter jeg på:-)
      Fuld forståelse for hverdagen skal i gang. Her har jeg også haft sidste barselsdag i dag.

      Slet
  3. Jeg har lige set en anden blogger, som havde lavet en vest der ligner den her meget. Jeg kan bare ikke lige huske hvem :) Jeg vender lige tilbage hvis jeg finder hende :)

    SvarSlet
  4. http://binemor.blogspot.dk/2012/08/helt-nystrikket.html

    Det var godt nok en der var færdig, men hva søren :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for tippet Nikoline. Desværre er den for lille:-(

      Slet
  5. Hvis du kan bruge flere hæklede dukker (eller andet hæklet), kan jeg godt hjælpe :-)
    Kh Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva, har lige sendt dig en mail:-) Tak!

      Slet
  6. Kig evt. forbi min blog, hvis du vil inspireres lidt :-)

    SvarSlet
  7. Jeg er rigtig god med strikkepinde og vil gerne strikke for dig.
    Du kan finde mig her
    http://meretestrik.blogspot.dk/
    Der er også kontakt oplysninger

    SvarSlet
    Svar
    1. Har straks sendt din en mail, Merete:-)

      Slet
  8. Hej - jeg kan da godt lave en lille grøn vest til dig. Det er så længe siden jeg har strikket småbørnetøj :-) bare der ikke er en stram deadline - vi kan mailens ved
    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne, mange tak fordi du vil hjælpe. Har lige sendt dig en mail:-) Det haster ikke, bare vi kan bruge vesten i efteråret:-)

      Slet
  9. Fantastisk, at du også prøver med 'ønsker fra blogland'. Jeg håber, du får alle ønsker opfyldt :)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og se lige hvor hurtigt det er gået! Det er da fantastisk med blogland:-)

      Slet
  10. Hej Line.
    Jeg elsker at strikke og kan godt lave et par stykker bare du siger i hvilket garn og farve det skal være.
    Mange hilsner
    Anne-Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Marie, vil du sende mig en mail? Tusind tak
      julie_lykke@hotmail.com

      Slet
  11. Hej Julie
    Mine strikkepinde er også klar hvis det er

    Kh Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder sørme godt Kristin:-)
      Melder lige tilbage hvis jeg skal bruge flere lækre striksager.
      Skal forresten hente din pakke i dag:-)

      Slet
  12. Hej Julie!
    Jeg er vild med ideen! Jeger rimelig god til at hækle og hvis du stadig kunn bruge noget hæklet melder jeg mig under fanerne! Skriv endelig en mail lykkehot@ofir.dk
    Lykke

    SvarSlet
  13. hej Julie....
    Du har fået mange gode tilbud, det er jo skønt. Skulle det ikke lykkes kan jeg strikke;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder godt Helle, mange tak for tilbuddet. Skal nok huske dig, hvis jeg får brug for mere strik:-)

      Slet
  14. Hvor skønt med så hurtig hjælp :) Og god ide at bruge blogland til "bytte-købmand" :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkelig skønt med sådan et hjælpsomt blogland:-)

      Slet
  15. Hvis det skulle være en anden gang, så kan det godt være jeg er med på en byttehandel, så spørg endelig en anden gang - jeg kan både strikke og hækle :-)

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  17. Hej alle sammen

    Jeg har oprettet en hjemmeside, der kan opfylde netop dette behov. Her kan man spørge om der er nogen, der vil strikke/hækle/sy for én.

    www.strikformig.dk

    Venlig hilsen
    Lulu

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.